ARTISTI PLASTICI
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Castigatorul celei de a III-a editii a concursului ARS LONGA, VITA BREVIS

Ultimele subiecte
» Tabara de pictura Hobby Art editia de iarna 2017
Fauvismul EmptyVin Ian 06, 2017 10:09 am Scris de arbexartdecor

» SARBATORI SI SARBATORITI
Fauvismul EmptyLun Ian 02, 2017 11:01 pm Scris de crina

» Poezii Katalina
Fauvismul EmptyLun Noi 14, 2016 9:40 am Scris de katalina

» Tabara de pictura Hobby Art editia de iarna 2016
Fauvismul EmptyJoi Ian 14, 2016 3:30 pm Scris de arbexartdecor

» Arbex Art Decor te invita la expozitia de pictura ''Natura cu Fluturi''
Fauvismul EmptySam Oct 31, 2015 6:16 pm Scris de arbexartdecor

» O noua tabara de pictura pentru incepatori
Fauvismul EmptyVin Sept 11, 2015 12:40 pm Scris de arbexartdecor

» Hai sa ne-ntalnim 14 iunie
Fauvismul EmptyMier Iun 17, 2015 10:57 pm Scris de crina

» Tabara de pictura Hobby Art - Apuseni
Fauvismul EmptyJoi Iun 04, 2015 3:03 pm Scris de arbexartdecor

» Indian
Fauvismul EmptySam Mai 02, 2015 8:44 pm Scris de termitawoodworks

» Pirografie I. Tibor
Fauvismul EmptySam Mai 02, 2015 8:39 pm Scris de termitawoodworks

» lucrare
Fauvismul EmptySam Mai 02, 2015 8:25 pm Scris de termitawoodworks

» pirografie
Fauvismul EmptyMier Apr 29, 2015 1:05 pm Scris de Vizitator

eMAG

Abstract
PARTENERI







Link Exchange
Comunitatea Artistilor Plastici Amatori Top66 Statistici
Promovare Gratuita - Top123

Change language forum

Fauvismul

In jos

Fauvismul Empty Fauvismul

Mesaj  Eugen MALIC Sam Aug 01, 2009 6:17 am

În anul 1905, la Salonul de Toamnă din Paris, câţiva tineri pictori - Henri Matisse, André Derain, Maurice de Vlaminck, Jean Puy, Henri Manguin şi Albert Marquet - expun tablouri care şochează prin violenţa exploziei de culori. Criticul de artă Louis Vauxcelles, surprins de contrastul dintre culorile pure ale acestor pânze şi două busturi în stil clasic expuse în aceeaşi sală, exclamă: "S-ar putea spune: Donatello printre bestii sălbatice" (în franceză: fauves = animale sălbatice). Expresia a prins şi, în ochii publicului, acest nou gen de experiment reprezintă naşterea unui nou curent. Fauvismul nu este totuşi o mişcare organizată, nu are un program sau o definiţie exactă, se naşte din întâlnirea unor pictori cu temperamente artistice foarte diferite, dar frământaţi de aceleaşi probleme ale creaţiei. Pe fauvişti îi caracterizează spontaneitatea de creaţie, culorile nealterate de amestec, aplatizarea spaţiului, înregistrarea directă a senzaţiilor trăite. Revoluţionând folosirea culorii şi sensul perspectivei, modificând relaţiile dintre pictură şi realitate, ei sunt cei care stau în pragul modernităţii.

Maurice de Vlaminck - Pod din Chatou, 1906 - Musée de l'Annonciade, Saint-Tropez
Fauvismul Vlamin10

Ieşind în aer liber, părăsindu-şi atelierul în căutarea autenticului în natură, impresioniştii au impus folosirea culorilor pure, neamalgamate. Fauviştii vor dezvolta această premisă, vor renunţa însă repede la spaţiul, lumina şi naturalismul predecesorilor lor. Ei se află totodată şi sub influenţa lui Van Gogh şi Gauguin, pe care îi consideră precursorii noii maniere de abordare a culorii în pictură. Fauvismul ajunge la maturitate sub influenţe dintre cele mai variate. Un rol important l-a jucat atelierul lui Gustave Moreau, frecventat şi de românul Theodor Pallady. Acest pictor simbolist, profesor la École des Beaux-Arts, a ştiut să-şi impulsioneze colegii mai tineri să dezvolte tendinţe foarte diferite de propriile sale preocupări artistice. Mai ales Matisse şi Marquet vor invoca adeseori cuvintele maestrului: "Trebuie să gândeşti în culoare şi să ai imaginaţie. Dacă nu aveţi imaginaţie, nu veţi obţine niciodată o culoare frumoasă".

Henri Matisse - Dance II - Muzeul Ermitage, St. Petersburg
Fauvismul Dance10

Fauvismul capătă în scurtă vreme dimensiuni internaţionale. Realizările artistice ale pictorilor francezi îşi exercită influenţa asupra altor pictori europeni, printre care se numără cei ruşi, ca Wassily Kandinsky sau Alexi von Jawlensky. Expresioniştii germani se inspiră nemijlocit din creaţia fauviştilor. Fiecare din pictorii care creează în spirit fauvist va exercita propria influenţă asupra picturii de mai târziu - cubismul, suprarealismul, pictura abstractă. Chiar şi după cel de-al doilea război mondial novatorii expresionişti abstracţi se vor raporta la principiile stilistice ale predecesorilor lor. Mai ales Mark Rothko, în pânzele lui de mari dimensiuni cu suprafeţe de culoare plate care se suprapun, va analiza rolul culorii în creaţia fauviştilor, ca sugerând mişcarea şi spaţiul.

André Derain -Trei personaje stând pe iarbă - Musée d'Art Moderne, Paris
Fauvismul Derain10

Citate

"Fauvismul a fost proba noastră de foc... Culorile au reprezentat dinamita. Trebuiau să împuşte lumina." (André Derain)

"Am stors pe pânzele mele culorile din tuburi şi am folosit numai cinabru, verde şi albastru de Prusia pentru a da glas la tot ce doream să spun." (Maurice de Vlaminck)


Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Fauvism
Eugen MALIC
Eugen MALIC
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 490
Data de inscriere : 14/06/2009
Localizare : MEDGIDIA

http://www.eugenmalic.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum