Ultimele subiecte
eMAG
Abstract
Change language forum
Cum au fost furate opere de artă celebre
Pagina 1 din 1
Cum au fost furate opere de artă celebre
În cartea „Muzeul Operelor Dispărute“, apărută la Editura Vellant, Simon Houpt, editorialist specializat în artă, a făcut inventarul lucrărilor care au încăput pe mâna hoţilor. De-a lungul timpului, au pierit fără urmă din muzee tablouri de o valoare inestimabilă, realizate de Picasso, Van Gogh, Rembrandt, Matisse sau Renoir.
Capodopera „Mona Lisa“ a devenit „obiect popular al afecţiunii publice“, după ce a fost furată în anul 1911 şi recuperată doi ani mai târziu Foto: Afp
Dispariţia operei de artă a lui Leonardo Da Vinci, „Mona Lisa“, din Muzeul Luvru, într-o dimineaţă de august din anul 1911, a zdrobit multe inimi. În acea zi, muzeul era închis pentru public, iar autorul furtului, tâmplarul italian Vincezo Peruggia, a stat ascuns într-un depozit.
Când a socotit că nu-l vede nimeni, a smuls-o pe Mona Lisa de pe un perete din Salonul Carré. Peruggia a reuşit să scape fără să atragă atenţia pazei şi a ascuns tabloul în locuinţa sa din Paris. Doi ani mai târziu, a fost arestat în timp de încerca să vândă lucrarea Galeriei Uffizi din Florenţa. A fost condamnat la un an de închisoare, din care a făcut doar şapte luni.
O Mona Lisa scumpă
Lucrarea lui Da Vinci a devenit celebră după furtul din 1911. În scurt timp după această întâmplare, au apărut zeci de melodii despre Mona Lisa, în care era elogiată frumuseţea personajului.
În 1962, Luvrul a asigurat capodopera „Mona Lisa“ pentru suma de 100 de milioane de dolari, înainte ca aceasta să fie arătată în SUA. Astăzi, cifra de asigurare se ridică la 600 de milioane de dolari.
Dispariţii din muzee
Simon Houpt, ale cărui investigaţii privind furtul operelor de artă au apărut în publicaţia „New York Times“, scrie în cartea sa „Muzeul Operelor Dispărute – Miza infracţiunilor din lumea artei“, tradusă în româneşte de Ioana Novac, despre sustragerea, pierderea, rătăcirea sau confiscarea unor lucrări care ar putea să alcătuiască cea mai impresionantă expoziţie de artă a acestui secol.
Lucrarea „Concertul“ a pictorului Johannes Vermeer, realizată între anii 1664-1667, a fost furată în martie 1990 din Încăperea Olandeză a Muzeului Isabella Stewart Gardner, din Boston. Doi hoţi au intrat în muzeu în timpul sărbătorii oraşului, furând Vermeerul, împreună cu alte 12 opere de artă, printre care trei Rembrandturi.
La Muzeul Luvru din Paris, în 5 mai 1998, un hoţ a tăiat din ramă peisajul rustic al lui Camille Corot, „Drumul spre Sevres“, reuşind să se strecoare neobservat.
La 22 august 2004, două persoane înarmate s-au năpustit în Muzeul Munch din Oslo, Norvegia. I-au obligat pe cei aproximativ 70 de vizitatori să se culce la pământ, după care au înşfăcat două tablouri ale lui Edvard Munch, „Strigătul“ şi „Madona“. După acest incident, muzeul a investit în jur de 6,5 milioane de dolari în întărirea securităţii.
Napoleon, „Împăratul furtului de artă“
Mai mulţi hoţi înarmaţi au sustras, la 4 septembrie 1972, din Muzeul de Artă din Montreal optsprezece tablouri, printre care un Rembrandt şi un Rubens. În 24 februarie 2006, patru bărbaţi înarmaţi au intrat cu forţa în Muzeul Chacara do Ceu din Rio de Janeiro, Brazilia, sustrăgând „Grădinile Luxemburg“ de Henri Matisse, „Dansul“ lui Pablo Picasso, „Două balcoane“ de Dali şi „Marină“ de Monet.
Simon Houpt spune că un moment prielnic pentru furtul operelor de artă este războiul. De pildă, în primăvara anului 2003, când Saddam Hussein a fost dat jos de la putere, câţiva indivizi au jefuit Muzeul Naţional al Irakului. Au furat patrimoniul cultural al vechii Mesopotamii. Centrul de Artă Saddam a fost o altă „sursă de îmbogăţire“ pentru localnici şi soldaţi, care au luat cât au putut duce grămezi de suveniruri străvechi şi obiecte de artă modernă.
În capitolul „Împăratul furtului de artă“, autorul volumului „Muzeul Operelor Dispărute“ dezvăluie că, între anii 1796 şi 1815, baronul Dominique-Vivant Denon a realizat o listă impresionantă de achiziţii, „care să satisfacă dorinţa stăpânului său, Napoleon“.
Napoleon a părut un amator pe lângă Hitler, care se considera o persoană foarte cultivată. Doar că Hitler nu a acceptat toate formele de artă. Pe cele care nu aveau „rădăcini nemţeşti“ le-a numit „degenerate“. Printr-un decret, dictatorul a obligat muzeele să renunţe la proprietăţile lor. Din peste 20 de muzee, au fost confiscate în jur de 16.000 de lucrări (picturi de Picasso, Kandinsky, Modigliani, Pissarro sau Chagall).
Cartea lui Simon Houpt cuprinde, pe lângă informaţii despre cei implicaţi în furtul şi tranzacţiile ilegale cu obiecte de artă, reproduceri ale unor tablouri celebre şi fotografii rare.
Joaca de-a furtul
În aprilie 2003, persoane necunoscute au sustras de la Galeria de Artă Whitworth din Manchester trei picturi în valoare de 6,5 milioane de dolari: „Sărăcie“ de Picasso, „Fortificarea Parisului cu case“ de Van Gogh şi „Peisaj din Tahiti“ de Gaugain. A doua zi, în urma unei informaţii anonime, poliţia a descoperit lucrările rulate într-un tub, lângă o toaletă publică dezafectată. Într-un bilet, hoţii au scris că au vrut să demonstreze că securitatea galeriei era defectuoasă.
170.000 de opere furate
În anul 1992, Registrul Operelor de Artă Dispărute, înfiinţat de marile case de licitaţie din lume, cuprindea 20.000 de lucrări. În timp, baza de date a crescut, însumând în prezent în jur de 170.000 de lucrări despre care nu s-a mai auzit nimic.
600 de milioane de dolari este cifra de asigurare a lucrării „Mona Lisa“ de la Luvru.
Sursa: http://www.adevarul.ro/articole/cum-au-fost-furate-opere-de-arta-celebre.html
Capodopera „Mona Lisa“ a devenit „obiect popular al afecţiunii publice“, după ce a fost furată în anul 1911 şi recuperată doi ani mai târziu Foto: Afp
Dispariţia operei de artă a lui Leonardo Da Vinci, „Mona Lisa“, din Muzeul Luvru, într-o dimineaţă de august din anul 1911, a zdrobit multe inimi. În acea zi, muzeul era închis pentru public, iar autorul furtului, tâmplarul italian Vincezo Peruggia, a stat ascuns într-un depozit.
Când a socotit că nu-l vede nimeni, a smuls-o pe Mona Lisa de pe un perete din Salonul Carré. Peruggia a reuşit să scape fără să atragă atenţia pazei şi a ascuns tabloul în locuinţa sa din Paris. Doi ani mai târziu, a fost arestat în timp de încerca să vândă lucrarea Galeriei Uffizi din Florenţa. A fost condamnat la un an de închisoare, din care a făcut doar şapte luni.
O Mona Lisa scumpă
Lucrarea lui Da Vinci a devenit celebră după furtul din 1911. În scurt timp după această întâmplare, au apărut zeci de melodii despre Mona Lisa, în care era elogiată frumuseţea personajului.
În 1962, Luvrul a asigurat capodopera „Mona Lisa“ pentru suma de 100 de milioane de dolari, înainte ca aceasta să fie arătată în SUA. Astăzi, cifra de asigurare se ridică la 600 de milioane de dolari.
Dispariţii din muzee
Simon Houpt, ale cărui investigaţii privind furtul operelor de artă au apărut în publicaţia „New York Times“, scrie în cartea sa „Muzeul Operelor Dispărute – Miza infracţiunilor din lumea artei“, tradusă în româneşte de Ioana Novac, despre sustragerea, pierderea, rătăcirea sau confiscarea unor lucrări care ar putea să alcătuiască cea mai impresionantă expoziţie de artă a acestui secol.
Lucrarea „Concertul“ a pictorului Johannes Vermeer, realizată între anii 1664-1667, a fost furată în martie 1990 din Încăperea Olandeză a Muzeului Isabella Stewart Gardner, din Boston. Doi hoţi au intrat în muzeu în timpul sărbătorii oraşului, furând Vermeerul, împreună cu alte 12 opere de artă, printre care trei Rembrandturi.
La Muzeul Luvru din Paris, în 5 mai 1998, un hoţ a tăiat din ramă peisajul rustic al lui Camille Corot, „Drumul spre Sevres“, reuşind să se strecoare neobservat.
La 22 august 2004, două persoane înarmate s-au năpustit în Muzeul Munch din Oslo, Norvegia. I-au obligat pe cei aproximativ 70 de vizitatori să se culce la pământ, după care au înşfăcat două tablouri ale lui Edvard Munch, „Strigătul“ şi „Madona“. După acest incident, muzeul a investit în jur de 6,5 milioane de dolari în întărirea securităţii.
Napoleon, „Împăratul furtului de artă“
Mai mulţi hoţi înarmaţi au sustras, la 4 septembrie 1972, din Muzeul de Artă din Montreal optsprezece tablouri, printre care un Rembrandt şi un Rubens. În 24 februarie 2006, patru bărbaţi înarmaţi au intrat cu forţa în Muzeul Chacara do Ceu din Rio de Janeiro, Brazilia, sustrăgând „Grădinile Luxemburg“ de Henri Matisse, „Dansul“ lui Pablo Picasso, „Două balcoane“ de Dali şi „Marină“ de Monet.
Simon Houpt spune că un moment prielnic pentru furtul operelor de artă este războiul. De pildă, în primăvara anului 2003, când Saddam Hussein a fost dat jos de la putere, câţiva indivizi au jefuit Muzeul Naţional al Irakului. Au furat patrimoniul cultural al vechii Mesopotamii. Centrul de Artă Saddam a fost o altă „sursă de îmbogăţire“ pentru localnici şi soldaţi, care au luat cât au putut duce grămezi de suveniruri străvechi şi obiecte de artă modernă.
În capitolul „Împăratul furtului de artă“, autorul volumului „Muzeul Operelor Dispărute“ dezvăluie că, între anii 1796 şi 1815, baronul Dominique-Vivant Denon a realizat o listă impresionantă de achiziţii, „care să satisfacă dorinţa stăpânului său, Napoleon“.
Napoleon a părut un amator pe lângă Hitler, care se considera o persoană foarte cultivată. Doar că Hitler nu a acceptat toate formele de artă. Pe cele care nu aveau „rădăcini nemţeşti“ le-a numit „degenerate“. Printr-un decret, dictatorul a obligat muzeele să renunţe la proprietăţile lor. Din peste 20 de muzee, au fost confiscate în jur de 16.000 de lucrări (picturi de Picasso, Kandinsky, Modigliani, Pissarro sau Chagall).
Cartea lui Simon Houpt cuprinde, pe lângă informaţii despre cei implicaţi în furtul şi tranzacţiile ilegale cu obiecte de artă, reproduceri ale unor tablouri celebre şi fotografii rare.
Joaca de-a furtul
În aprilie 2003, persoane necunoscute au sustras de la Galeria de Artă Whitworth din Manchester trei picturi în valoare de 6,5 milioane de dolari: „Sărăcie“ de Picasso, „Fortificarea Parisului cu case“ de Van Gogh şi „Peisaj din Tahiti“ de Gaugain. A doua zi, în urma unei informaţii anonime, poliţia a descoperit lucrările rulate într-un tub, lângă o toaletă publică dezafectată. Într-un bilet, hoţii au scris că au vrut să demonstreze că securitatea galeriei era defectuoasă.
170.000 de opere furate
În anul 1992, Registrul Operelor de Artă Dispărute, înfiinţat de marile case de licitaţie din lume, cuprindea 20.000 de lucrări. În timp, baza de date a crescut, însumând în prezent în jur de 170.000 de lucrări despre care nu s-a mai auzit nimic.
600 de milioane de dolari este cifra de asigurare a lucrării „Mona Lisa“ de la Luvru.
Sursa: http://www.adevarul.ro/articole/cum-au-fost-furate-opere-de-arta-celebre.html
YASMINE- Membru de onoare
- Numarul mesajelor : 13
Data de inscriere : 25/06/2009
Localizare : CONSTANTA
Subiecte similare
» National Gallery, Londra
» Adevarate opere de arta
» LUCRARI ARTISTICE IN RELIEF
» Opere necunoscute atribuite pictorului Pablo Picasso
» Un alt fel de Arta
» Adevarate opere de arta
» LUCRARI ARTISTICE IN RELIEF
» Opere necunoscute atribuite pictorului Pablo Picasso
» Un alt fel de Arta
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Vin Ian 06, 2017 10:09 am Scris de arbexartdecor
» SARBATORI SI SARBATORITI
Lun Ian 02, 2017 11:01 pm Scris de crina
» Poezii Katalina
Lun Noi 14, 2016 9:40 am Scris de katalina
» Tabara de pictura Hobby Art editia de iarna 2016
Joi Ian 14, 2016 3:30 pm Scris de arbexartdecor
» Arbex Art Decor te invita la expozitia de pictura ''Natura cu Fluturi''
Sam Oct 31, 2015 6:16 pm Scris de arbexartdecor
» O noua tabara de pictura pentru incepatori
Vin Sept 11, 2015 12:40 pm Scris de arbexartdecor
» Hai sa ne-ntalnim 14 iunie
Mier Iun 17, 2015 10:57 pm Scris de crina
» Tabara de pictura Hobby Art - Apuseni
Joi Iun 04, 2015 3:03 pm Scris de arbexartdecor
» Indian
Sam Mai 02, 2015 8:44 pm Scris de termitawoodworks
» Pirografie I. Tibor
Sam Mai 02, 2015 8:39 pm Scris de termitawoodworks
» lucrare
Sam Mai 02, 2015 8:25 pm Scris de termitawoodworks
» pirografie
Mier Apr 29, 2015 1:05 pm Scris de Vizitator