Ultimele subiecte
eMAG
Abstract
Change language forum
Nicolae Grigorescu
2 participanți
Pagina 1 din 1
Nicolae Grigorescu
Nicolae Grigorescu (n. 15 mai 1838, Pitaru, judeţul Dâmboviţa, d. 21 iulie 1907, Câmpina)
este primul dintre fondatorii picturii române moderne, urmat de Ion Andreescu şi Ştefan Luchian, devenit un simbol pentru tinerele generaţii de artişti care, în primele decenii ale secolului al XX-lea, căutau să identifice şi să aducă la lumină valorile spiritualităţii româneşti.
Taranca voioasa (1894) - Galeria Naţională, Bucureşti
Nicolae Grigorescu se naşte în satul Pitaru (judeţul Dâmboviţa), fiind al şaselea copil al lui Ion şi al Mariei Grigorescu. În 1843, când îi moare tatăl, familia se mută la Bucureşti, în mahalaua Cărămidarilor, în casa unei mătuşe. După o timpurie ucenicie (1848-1850), în atelierul pictorului ceh Anton Chladek, execută icoane pentru bisericile din Băicoi şi mănăstirea Căldăruşani. În 1856 realizează compoziţia istorică Mihai scăpând stindardul, pe care o prezintă domnitorului Barbu Ştirbei, împreună cu o petiţie prin care solicită ajutor financiar pentru studii. În anii 1856-1857 pictează biserica nouă a mănăstirii Zamfira (judeţul Prahova), apoi, până în anul 1861, biserica mănăstirii Agapia. La intervenţia lui Mihail Kogălniceanu, care îi apreciază calitatea picturii, primeşte o bursă pentru a studia la Paris.
În toamna anului 1861, tânărul Grigorescu pleacă la Paris unde intră la Şcoala de Belle-Arte, frecventând atelierul lui Sebastien Cornu, unde este coleg cu Renoir. Conştient de propriile-i lacune în formaţia artistică, va studia în primul rând desenul şi compoziţia.
Pescăriţă la Granville (1884) - Colecţia Doctor Dona
Părăseşte însă curând acest atelier şi, atras de concepţiile artistice ale Şcolii de la Barbizon, se stabileşte în această localitate, desăvârşindu-şi educaţia pictorală prin asimilarea experienţei unor artişti ca Millet, Corot, Gustave Courbet şi Théodore Rousseau. Influenţat de acest mediu artistic, Grigorescu este preocupat de însuşirea unor modalităţi artistice novatoare de expresie în atmosfera cultului pentru pictura "en plein-air", ce pregăteşte apropiata afirmare a impresioniştilor. În cadrul "Expoziţiei Universale" de la Paris (1867), participă cu şapte lucrări, expune la Salonul parizian din 1868 tabloul Tânără ţigancă, revine de câteva ori în ţară şi, începând din 1870, participă la Expoziţiile artiştilor în viaţă şi la cele organizate de "Societatea Amicilor Bellelor-Arte". În anii 1873-1874 face călătorii de studii în Italia (Roma, Napoli, Pompei), Grecia şi la Viena.
În 1877 este convocat să însoţească armata română în calitate de "pictor de front", realizând la faţa locului în luptele de la Griviţa şi Rahova desene şi schiţe, ce vor sta la baza unor compoziţii.
Atacul de la Smardan
Din 1879 până în 1890, lucrează îndeosebi în Franţa, fie în Bretagne la Vitré, fie în atelierul său din Paris. Revenit în ţară, deschide mai multe expoziţii personale la Ateneul Român între anii 1891 şi 1904.
Car cu boi (1899) - Galeria Naţională, Bucureşti
Din 1890 se stabileşte la Câmpina şi se dedică preponderent subiectelor rustice, într-o nesfârşită variaţie a motivului, pictează potrete de ţărănci, care cu boi pe drumuri prăfuite de ţară şi numeroase peisaje cu specific românesc. În 1899 este numit membru de onoare al Academiei Române.
Nicolae Grigorescu se stinge din viaţă la 21 iulie 1907 la Câmpina. În atelier, pe şevalet, se afla ultima sa lucrare, neterminată, Întoarcerea de la bâlci.
Într-un moment decisiv pentru constituirea culturii României moderne — în poezie se afirma geniul lui Eminescu — Nicolae Grigorescu întreprinde o spectaculoasă înnoire a limbajului plastic.
Cu o formaţie în care se recunoaşte filonul tradiţiilor picturii murale, de care se apropie în anii tinereţii, şi, deopotrivă, experienţele impresioniştilor, Grigorescu se manifestă în diverse genuri cu o autoritate care se va prelungi şi după dispariţia artistului. Influenţa covârşitoare pe care a avut-o asupra contemporanilor lui a marcat şi evoluţia generaţiei ce i-a urmat, creaţia sa inaugurînd astfel o tradiţie picturală de amplă rezonanţă.
Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Grigorescu
este primul dintre fondatorii picturii române moderne, urmat de Ion Andreescu şi Ştefan Luchian, devenit un simbol pentru tinerele generaţii de artişti care, în primele decenii ale secolului al XX-lea, căutau să identifice şi să aducă la lumină valorile spiritualităţii româneşti.
Taranca voioasa (1894) - Galeria Naţională, Bucureşti
Nicolae Grigorescu se naşte în satul Pitaru (judeţul Dâmboviţa), fiind al şaselea copil al lui Ion şi al Mariei Grigorescu. În 1843, când îi moare tatăl, familia se mută la Bucureşti, în mahalaua Cărămidarilor, în casa unei mătuşe. După o timpurie ucenicie (1848-1850), în atelierul pictorului ceh Anton Chladek, execută icoane pentru bisericile din Băicoi şi mănăstirea Căldăruşani. În 1856 realizează compoziţia istorică Mihai scăpând stindardul, pe care o prezintă domnitorului Barbu Ştirbei, împreună cu o petiţie prin care solicită ajutor financiar pentru studii. În anii 1856-1857 pictează biserica nouă a mănăstirii Zamfira (judeţul Prahova), apoi, până în anul 1861, biserica mănăstirii Agapia. La intervenţia lui Mihail Kogălniceanu, care îi apreciază calitatea picturii, primeşte o bursă pentru a studia la Paris.
În toamna anului 1861, tânărul Grigorescu pleacă la Paris unde intră la Şcoala de Belle-Arte, frecventând atelierul lui Sebastien Cornu, unde este coleg cu Renoir. Conştient de propriile-i lacune în formaţia artistică, va studia în primul rând desenul şi compoziţia.
Pescăriţă la Granville (1884) - Colecţia Doctor Dona
Părăseşte însă curând acest atelier şi, atras de concepţiile artistice ale Şcolii de la Barbizon, se stabileşte în această localitate, desăvârşindu-şi educaţia pictorală prin asimilarea experienţei unor artişti ca Millet, Corot, Gustave Courbet şi Théodore Rousseau. Influenţat de acest mediu artistic, Grigorescu este preocupat de însuşirea unor modalităţi artistice novatoare de expresie în atmosfera cultului pentru pictura "en plein-air", ce pregăteşte apropiata afirmare a impresioniştilor. În cadrul "Expoziţiei Universale" de la Paris (1867), participă cu şapte lucrări, expune la Salonul parizian din 1868 tabloul Tânără ţigancă, revine de câteva ori în ţară şi, începând din 1870, participă la Expoziţiile artiştilor în viaţă şi la cele organizate de "Societatea Amicilor Bellelor-Arte". În anii 1873-1874 face călătorii de studii în Italia (Roma, Napoli, Pompei), Grecia şi la Viena.
În 1877 este convocat să însoţească armata română în calitate de "pictor de front", realizând la faţa locului în luptele de la Griviţa şi Rahova desene şi schiţe, ce vor sta la baza unor compoziţii.
Atacul de la Smardan
Din 1879 până în 1890, lucrează îndeosebi în Franţa, fie în Bretagne la Vitré, fie în atelierul său din Paris. Revenit în ţară, deschide mai multe expoziţii personale la Ateneul Român între anii 1891 şi 1904.
Car cu boi (1899) - Galeria Naţională, Bucureşti
Din 1890 se stabileşte la Câmpina şi se dedică preponderent subiectelor rustice, într-o nesfârşită variaţie a motivului, pictează potrete de ţărănci, care cu boi pe drumuri prăfuite de ţară şi numeroase peisaje cu specific românesc. În 1899 este numit membru de onoare al Academiei Române.
Nicolae Grigorescu se stinge din viaţă la 21 iulie 1907 la Câmpina. În atelier, pe şevalet, se afla ultima sa lucrare, neterminată, Întoarcerea de la bâlci.
Într-un moment decisiv pentru constituirea culturii României moderne — în poezie se afirma geniul lui Eminescu — Nicolae Grigorescu întreprinde o spectaculoasă înnoire a limbajului plastic.
Cu o formaţie în care se recunoaşte filonul tradiţiilor picturii murale, de care se apropie în anii tinereţii, şi, deopotrivă, experienţele impresioniştilor, Grigorescu se manifestă în diverse genuri cu o autoritate care se va prelungi şi după dispariţia artistului. Influenţa covârşitoare pe care a avut-o asupra contemporanilor lui a marcat şi evoluţia generaţiei ce i-a urmat, creaţia sa inaugurînd astfel o tradiţie picturală de amplă rezonanţă.
Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Grigorescu
Opera marelui Grigorescu 1
"Viaţa lui Grigorescu o povestesc operele lui. O viaţă simplă, tăcută, ordonată, puternică, închinată toată artei lui. În afară de artă nimic nu exista pentru el. Acolo şi-a pus adânca lui iubire de natură, de podoabele şi de tainele ei, minunate pretutindeni, dar mai ales în ţara şi în făptura neamului lui, acolo iubirea de bine, de adevăr şi de frumos..."
Alexandru Vlahuţă
Incepand de astazi va invit alaturi de mine sa studiem opera marelui si inegalabilului ,Nicolaie Grigorescu . Voi incepe cu ,,Taranca din Muscel "
Alexandru Vlahuţă
Incepand de astazi va invit alaturi de mine sa studiem opera marelui si inegalabilului ,Nicolaie Grigorescu . Voi incepe cu ,,Taranca din Muscel "
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
CAR CU BOI
O alta lucrare destul de celebra este faimosul ,,CAR CU BOI ".
Daca priviti foarte atent creatiile acestui mare artist ,ii simtiti ,,pensulatia"(iertati-ma ! ,dar nu am gasit al termen) . Adica parca rememorezi miscarile pensulei si asezarea culorilor .
Urmariti-l !
Nicolae Grigorescu
Car cu boi 1899
Locatie : Galeria Nationala Bucuresti
Carul cu boi este surprins mergand alene pe un drum de campie, redat prin amestecuri de griuri, rosu si ocru. Compozitia e echilibrata, desfasurandu-se intr-o perspectiva deschisa, orizontala, in fundal fiind sugerata o padure. Tusele sunt largi, vizibile, artistul utilizand o pasta groasa si abundenta. Taranul care conduce carul este reprezentat prin cateva miscari de pensula, fara sa ii fie accentuate trasaturile. Se poate observa umbra colorata lasata de carul cu boi, corespunzand principiilor impresioniste .
Daca priviti foarte atent creatiile acestui mare artist ,ii simtiti ,,pensulatia"(iertati-ma ! ,dar nu am gasit al termen) . Adica parca rememorezi miscarile pensulei si asezarea culorilor .
Urmariti-l !
Nicolae Grigorescu
Car cu boi 1899
Locatie : Galeria Nationala Bucuresti
Carul cu boi este surprins mergand alene pe un drum de campie, redat prin amestecuri de griuri, rosu si ocru. Compozitia e echilibrata, desfasurandu-se intr-o perspectiva deschisa, orizontala, in fundal fiind sugerata o padure. Tusele sunt largi, vizibile, artistul utilizand o pasta groasa si abundenta. Taranul care conduce carul este reprezentat prin cateva miscari de pensula, fara sa ii fie accentuate trasaturile. Se poate observa umbra colorata lasata de carul cu boi, corespunzand principiilor impresioniste .
Ultima editare efectuata de catre GEORGE in Dum Aug 23, 2009 9:08 am, editata de 1 ori
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
PESCARITA LA GRANDVILLE
Aceasta lucrare este compozitie inspirata dupa o calatorie in strainatate . Exercitiul lucrului in aer liber aduce paletei sale luminozitate, iar modului de constructie plastica o inedita imbinare intre rigoare si spontaneitate .
Nicolae Grigorescu
Pesacrita la Grandville
Locatie : Colecţia Doctor Dona
Nicolae Grigorescu
Pesacrita la Grandville
Locatie : Colecţia Doctor Dona
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
ALTE CREATII - NICOLAE GRIGORESCU
Preocupat cu alte activitati pe Forum, am uitat sa-mi fac temele . Pentru restul lucrarilor marelui creator si pictor Nicolae Grigorescu, va invit sa intrati pe ;http://art-zone.ro/picturi/ng/h/nicolae_grigorescu_1.html .
Cu acest prilej va pot anunta ca am terminat de studiat si acest mare pictor roman . Fiti alaturi de mine pentru a studia un alt pictor roman sau strain . Revin cu invitatia de a va alege si voi un pictor pentru al studia impreuna . Dupa ce termin de studiat toata Istoria Artei postata pe forum de Eugen (caruia doresc sa-i multumesc cu acest prilej) si imi insusesc toate informatiile, m-am hotarat,... dau la Facultate .
Sursa ;http://art-zone.ro/picturi/ng/h/nicolae_grigorescu.html
Cu acest prilej va pot anunta ca am terminat de studiat si acest mare pictor roman . Fiti alaturi de mine pentru a studia un alt pictor roman sau strain . Revin cu invitatia de a va alege si voi un pictor pentru al studia impreuna . Dupa ce termin de studiat toata Istoria Artei postata pe forum de Eugen (caruia doresc sa-i multumesc cu acest prilej) si imi insusesc toate informatiile, m-am hotarat,... dau la Facultate .
Sursa ;http://art-zone.ro/picturi/ng/h/nicolae_grigorescu.html
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
copii
As dori sa fac niste copii dupa Grigorescu pentru mine. As vrea sa ma informati daca stie cineva , unde se afla picturile urmatoare daca se mai afla ca unele s-au vândut:
Tiganca din Ghergani, Primavara Pe gânduri (asteptarea) Fata cu ulciorul si Logofeteasca
Fotografiile prezentate aici sunt in marea majoritate sterse (pale) .Logofeteasa e ciuntita, adica taiata de la calcâi in jos.
Nu se dau dimensiunile originalela la unele tablouri si nici nu se spune pe ce suport au fost facute si in ce tehnica.
Mi se par ar fi niste caracteristici foarte importante de specificat
M-ar interesa sa-mi indicati o carte in care ar fi reproduse picturile citate de mine mai sus.
Eu am o carte in care Fata cu ulciorul este alb negru.
Daca cineva este interesat sa colaboreze pentru creearea unui site eu am 5 domenii la dispozitie.
Astept propuneri
Cu stima
Emilian oltean din Franta
Tiganca din Ghergani, Primavara Pe gânduri (asteptarea) Fata cu ulciorul si Logofeteasca
Fotografiile prezentate aici sunt in marea majoritate sterse (pale) .Logofeteasa e ciuntita, adica taiata de la calcâi in jos.
Nu se dau dimensiunile originalela la unele tablouri si nici nu se spune pe ce suport au fost facute si in ce tehnica.
Mi se par ar fi niste caracteristici foarte importante de specificat
M-ar interesa sa-mi indicati o carte in care ar fi reproduse picturile citate de mine mai sus.
Eu am o carte in care Fata cu ulciorul este alb negru.
Daca cineva este interesat sa colaboreze pentru creearea unui site eu am 5 domenii la dispozitie.
Astept propuneri
Cu stima
Emilian oltean din Franta
Vizitato- Vizitator
Subiecte similare
» Portofoliu icoane Adelina Dorobantu
» Nicolae Dărăscu
» Nicolae Vermont
» Nicolae Grant
» Nicolae Tonitza
» Nicolae Dărăscu
» Nicolae Vermont
» Nicolae Grant
» Nicolae Tonitza
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|
Vin Ian 06, 2017 10:09 am Scris de arbexartdecor
» SARBATORI SI SARBATORITI
Lun Ian 02, 2017 11:01 pm Scris de crina
» Poezii Katalina
Lun Noi 14, 2016 9:40 am Scris de katalina
» Tabara de pictura Hobby Art editia de iarna 2016
Joi Ian 14, 2016 3:30 pm Scris de arbexartdecor
» Arbex Art Decor te invita la expozitia de pictura ''Natura cu Fluturi''
Sam Oct 31, 2015 6:16 pm Scris de arbexartdecor
» O noua tabara de pictura pentru incepatori
Vin Sept 11, 2015 12:40 pm Scris de arbexartdecor
» Hai sa ne-ntalnim 14 iunie
Mier Iun 17, 2015 10:57 pm Scris de crina
» Tabara de pictura Hobby Art - Apuseni
Joi Iun 04, 2015 3:03 pm Scris de arbexartdecor
» Indian
Sam Mai 02, 2015 8:44 pm Scris de termitawoodworks
» Pirografie I. Tibor
Sam Mai 02, 2015 8:39 pm Scris de termitawoodworks
» lucrare
Sam Mai 02, 2015 8:25 pm Scris de termitawoodworks
» pirografie
Mier Apr 29, 2015 1:05 pm Scris de Vizitator