Ultimele subiecte
eMAG
Abstract
Change language forum
De la amatorism catre profesionalism
+4
GEORGE
tot alphabal
Adi Sabau
Pintilie Ionela
8 participanți
Pagina 1 din 2
Pagina 1 din 2 • 1, 2
De la amatorism catre profesionalism
Un tablou bun este acela in care nu mai poti adauga sau scoate nimic.
Cei mai multi incepatori avem tendinta de a copia unele fotografii,este mai usor dar nu intotdeauna reusim sa selectam ce trebuie.Se spune ca intre pictura si muzica exista o relatie,se intalnesc vibratii cu frecvente diferite ale culorilor proiectate pe panza armonic.Spre deosebire de muzica,pictura este un tot care nu se deruleaza in timp,nu are un inceput si un sfarsit,ci se desfasoara spontan in intregul ei.
Un tablou reusit va contine astfel locuri linistitoare cromatic cat si vibrante care sa captiveze.Peisaj de iarna,tablou realizat de mine.
Pentru sustinerea celor de mai sus voi comenta realizarea lucrarii respective care este realizat dupa o fotografie-nu se delimiteaza cromatic primul plan de celalalte planuri desi prin tehnica in cutit am incercat sa captez atentia asupra acelei armonici din turturi de gheata,cromatic,tonurile de gri si acel verde crud ici-colo care incearca sa linisteasca privirea nu a fost suficient deoarece copacii respectivi sunt prea accentuati.Cascada redata prin pensulatie are efect linistitor dar este prea putin.
Cromatic un tablou se delimiteaza prin pierderea intensitatii culorilor cat si a detaliilor.Noi cei amatori avem tendinta de a reda uneori unui copac cea mai mica frunzulita ceea ce este gresit.Sa incercam prin exercitiu sa privim un peisaj in natura cu ochii intredeschisi,veti vedea atunci celelalte planuri secundare mai in ceata,mai sterse..In sustinerea acestei idei voi posta un tablou al lui Andreescu,pe care sa il comentam impreuna.
Sursa ideilor de mai sus sunt din sfaturile unui profesionist,prof.Arcadie Raileanu.
Padure de fag,Pictor Ion Andreescu
Ce parere aveti?
Cei mai multi incepatori avem tendinta de a copia unele fotografii,este mai usor dar nu intotdeauna reusim sa selectam ce trebuie.Se spune ca intre pictura si muzica exista o relatie,se intalnesc vibratii cu frecvente diferite ale culorilor proiectate pe panza armonic.Spre deosebire de muzica,pictura este un tot care nu se deruleaza in timp,nu are un inceput si un sfarsit,ci se desfasoara spontan in intregul ei.
Un tablou reusit va contine astfel locuri linistitoare cromatic cat si vibrante care sa captiveze.Peisaj de iarna,tablou realizat de mine.
Pentru sustinerea celor de mai sus voi comenta realizarea lucrarii respective care este realizat dupa o fotografie-nu se delimiteaza cromatic primul plan de celalalte planuri desi prin tehnica in cutit am incercat sa captez atentia asupra acelei armonici din turturi de gheata,cromatic,tonurile de gri si acel verde crud ici-colo care incearca sa linisteasca privirea nu a fost suficient deoarece copacii respectivi sunt prea accentuati.Cascada redata prin pensulatie are efect linistitor dar este prea putin.
Cromatic un tablou se delimiteaza prin pierderea intensitatii culorilor cat si a detaliilor.Noi cei amatori avem tendinta de a reda uneori unui copac cea mai mica frunzulita ceea ce este gresit.Sa incercam prin exercitiu sa privim un peisaj in natura cu ochii intredeschisi,veti vedea atunci celelalte planuri secundare mai in ceata,mai sterse..In sustinerea acestei idei voi posta un tablou al lui Andreescu,pe care sa il comentam impreuna.
Sursa ideilor de mai sus sunt din sfaturile unui profesionist,prof.Arcadie Raileanu.
Padure de fag,Pictor Ion Andreescu
Ce parere aveti?
Pintilie Ionela- Numarul mesajelor : 122
Data de inscriere : 19/10/2009
Varsta : 43
Localizare : Piatra Neamt
Pictura din instinct
"Se poate picta din instinct asa cum canti din instinct" declara Camilian Demetrescu,dar care cioban cu fluierul sau,poate ataca partitura unei simfonii de Antonio Vivaldi?dar cate picturi naive apartinand unor mesteri tarani nu ne-au incantat ochii?
Henri Rousseau Vamesul a carui lucrari atingeau nivelul unui Alfred Sisley sau Camille Pissarro
asimiland intru totul limbajul impresionistilor este numit de catre Cassou ca fiind unul dintre maestrii artei franceze ,azi la Louvre ,iar a sa creatie instinctiva care nu se fundamenteaza pe nici o invatatura si care nu-si are izvorul decat in sufletul popular, sau in a sa vocatie personala,este" cea mai frumoasa pictura ce poate fi facuta de un ignorant,in afara cailor academice trasate"
Instinctul in arta ,nu poate depasi insa necultivat,barierele improvizatiei.Lipsa unei culturi blocheaza pictorul la un anumit prag si daca ii sunt necunoscute notiunile de gramatica cromatica ,oricat s-ar chinui sa picteze frumos,nu va sfarsi decat intr-un esec.
Este tulburator ce spune si Paul Gauguin"si cand te gandesti ca sunt scoli care te invata sa mergi pe drumul altuia.."Trebuie sa acceptam ca fara practica scoala este insuficienta dar si indemnuri de a uita invatatura din scoli ca mai apoi sa faci ce simti cu adevarat sau mai bine spus "uita tot si fa ca tine".
Un alt sfat al prof. meu Arcadie Raileanu consta in asimilarea tuturor cunostintelor ce tin de un anumit curent incepand de la impresionism pana in zilele noastre ,in care ne regasim ca si stil si in care sa excelam.Este bine sau nu va las pe voi sa va ganditi.
Sursa acestor idei "pictura pt. amatori" Dumitru Bostan cat si Arcadie Raileanu.
Henri Rousseau Vamesul a carui lucrari atingeau nivelul unui Alfred Sisley sau Camille Pissarro
asimiland intru totul limbajul impresionistilor este numit de catre Cassou ca fiind unul dintre maestrii artei franceze ,azi la Louvre ,iar a sa creatie instinctiva care nu se fundamenteaza pe nici o invatatura si care nu-si are izvorul decat in sufletul popular, sau in a sa vocatie personala,este" cea mai frumoasa pictura ce poate fi facuta de un ignorant,in afara cailor academice trasate"
Instinctul in arta ,nu poate depasi insa necultivat,barierele improvizatiei.Lipsa unei culturi blocheaza pictorul la un anumit prag si daca ii sunt necunoscute notiunile de gramatica cromatica ,oricat s-ar chinui sa picteze frumos,nu va sfarsi decat intr-un esec.
Este tulburator ce spune si Paul Gauguin"si cand te gandesti ca sunt scoli care te invata sa mergi pe drumul altuia.."Trebuie sa acceptam ca fara practica scoala este insuficienta dar si indemnuri de a uita invatatura din scoli ca mai apoi sa faci ce simti cu adevarat sau mai bine spus "uita tot si fa ca tine".
Un alt sfat al prof. meu Arcadie Raileanu consta in asimilarea tuturor cunostintelor ce tin de un anumit curent incepand de la impresionism pana in zilele noastre ,in care ne regasim ca si stil si in care sa excelam.Este bine sau nu va las pe voi sa va ganditi.
Sursa acestor idei "pictura pt. amatori" Dumitru Bostan cat si Arcadie Raileanu.
Pintilie Ionela- Numarul mesajelor : 122
Data de inscriere : 19/10/2009
Varsta : 43
Localizare : Piatra Neamt
Traseul unei picturi
Pictura isi poate pierde partial sau total mesajul ascuns in petele de culoare .In pictura,inainte de a pregati pensulele pt. o noua panza ,in straturile profunde ale imaginatiei se naste o imagine ideala viitoarei lucrari.Cu gandurile halaluind prin alte lumi ,te apuci sa transpui pe panza imaginea aceea originara.Uiti unde te gasesti,in ce spatiu concret te misti,cine sau ce este in preajma ta si simti profund libertatea fara tarcuri a visului.Din pacate ,probabil,nici-un artist nu va reusi sa redea cu fidelitate acea imagine...motivul pt. care orice pictor ,dupa terminarea unei lucrari,nemultumit ,incepe o alta lucrare.
Ideile noastre proiectate pe panza contrariaza uneori ,dar asta nu trebuie sa stirbeasca cu nimic din impulsul nostru catre arta .
Revin iarasi pe acelasi subiect,cultura,asa cum unii critici sustin ca marea primejdie pentru arta este excesul de cultura..insa un artist lipsit de cultura va rataci in mediocritate.
Sa avem curajul sa ne detasam de sfaturi de genul-nu este bine asa,unii artisti au neglijat in mod constient toate canoanele stampilate si retetele preparate de manuale,facand ce au simtit.Si au ajuns celebri.Vatafii clasamentelor se trezeau ratacind buimaci printre ismele lor,nestiind in ce borcan sa-i puna la murat.
Ideile noastre proiectate pe panza contrariaza uneori ,dar asta nu trebuie sa stirbeasca cu nimic din impulsul nostru catre arta .
Revin iarasi pe acelasi subiect,cultura,asa cum unii critici sustin ca marea primejdie pentru arta este excesul de cultura..insa un artist lipsit de cultura va rataci in mediocritate.
Sa avem curajul sa ne detasam de sfaturi de genul-nu este bine asa,unii artisti au neglijat in mod constient toate canoanele stampilate si retetele preparate de manuale,facand ce au simtit.Si au ajuns celebri.Vatafii clasamentelor se trezeau ratacind buimaci printre ismele lor,nestiind in ce borcan sa-i puna la murat.
Pintilie Ionela- Numarul mesajelor : 122
Data de inscriere : 19/10/2009
Varsta : 43
Localizare : Piatra Neamt
Re: De la amatorism catre profesionalism
Pintilie Ionela a scris: ... marea primejdie pentru arta este excesul de cultura ... insa un artist lipsit de cultura va rataci in mediocritate...
Foarte interesant subiect .. si bun de dezbatut!
Personal m-am izbit de problema asta in muzica.
In tinerete (!) compuneam cu usurinta melodii pe chitara, cu putinele acorduri pe care le stiam .. si cu putina cultura muzicala .. mai tarziu, aveam impresia ca tot ce inventam - desi stapaneam chitara mai bine - semana cu altceva, cu ceva ce am mai auzit undeva, candva ..!!! Parca mi-as fi pierdut capacitatea de creatie, parca din instinct aveam tendinta sa urmez o cale deja cunoscuta .. sau e doar o impresie ..!!?
P.S. Vezi, d'aia m-am apucat de pictat. Aici nu stiu mai nimic .. sunt nealterat!!!
Deci pot fi creativ ..!!!
Culoarea
Daca vechii pictori preamareau desenul ,studiile oamenilor de stiinta deschid noi orizonturi artistilor plastici ,facandu-i sa accepte ideea ca determinanta pt. o pictura este culoarea .Odata inteleasa aceasta necesitate,rasar noi curente in pictura ,cum ar fi-impresionismul,pointilismul,forme fara o tema lizibila ,cum ar fi abstractionismul,in care este lasata sa vorbeasca doar culoarea.
Delacroix,studiind lucrarile lui John Constable,a fost primul francez care a inteles importanta culorii in pictura,fiind deschizatorul noilor curente plastice franceze.Daca citim scrsorile lui Van Gogh catre fratele sau Theo,vedem ca pictorul a fost un sarguincios cercetator al culorii avand o pasiune extraordinara pt. lectura ,slefuind cu migala ,zi de zi,patetica lui constiinta.Opera lui ,creata in numai zece ani ,este rodul unei elaborari ,in care pasiunea ,inteligenta ,cultura si metoda ,ratiunea si disciplina severa au dat instinctului stralucirea si dimensiunea geniului.
Pentru oamenii de stiinta culoarea ramane doar o problema de dimensiune,pt un pictor culoarea este insasi viata!
Delacroix,studiind lucrarile lui John Constable,a fost primul francez care a inteles importanta culorii in pictura,fiind deschizatorul noilor curente plastice franceze.Daca citim scrsorile lui Van Gogh catre fratele sau Theo,vedem ca pictorul a fost un sarguincios cercetator al culorii avand o pasiune extraordinara pt. lectura ,slefuind cu migala ,zi de zi,patetica lui constiinta.Opera lui ,creata in numai zece ani ,este rodul unei elaborari ,in care pasiunea ,inteligenta ,cultura si metoda ,ratiunea si disciplina severa au dat instinctului stralucirea si dimensiunea geniului.
Pentru oamenii de stiinta culoarea ramane doar o problema de dimensiune,pt un pictor culoarea este insasi viata!
Pintilie Ionela- Numarul mesajelor : 122
Data de inscriere : 19/10/2009
Varsta : 43
Localizare : Piatra Neamt
De la teorie la practica
Fara practica indelungata,scoala este insuficienta..Teoriile dezvoltate pana acum sunt orientative,insa este bine sa le cunoastem.Uneori simtim intr-o pictura ca ceva nu este tocmai in regula,si daca am cunoaste macar o parte din gramatica culorilor,vom incerca sa ne corectam greselile.
Dupa Vincent Van Gogh,culorile in care pictam anotimpurile sunt complementare/Primavara,acord rosu-verde,Vara,acord oranj-albastru,Toamna,galben-violet,Iarna,alb-negru.Se intelege ca aceste recomandari sunt orientative si provin din observatiile sale.Daca privim lucrarea lui Ion Andreescu,Iarna la barbizon,vom fi incantati de rafinamentul cromatic al tabloului,care a fost pictat intr-o gama multipla.
Pe masura ce vom consuma mai multe tuburi de culoare ,vom trece cu siguranta la orchestratii cromatice superioare.La inceput este bine sa lucram cu pamanturi colorate-ocru galben,ocru galben inchis,siena naturala,siena arsa,rosu englez,rosu venetian,galben de Neapole,completand paleta cu alb de zinc si negru ivoriu.In acest mod vom lucra cu culori gata rupte si oricat am fi de neglijenti in combinarea culorilor,este mai putin probabil ca lucrarea sa fie nearmonizata.Dupa exercitiile facute cu aceste culori vom simti nevoia sa lucram si cu altele,ochiul fiind deja educat in problemele armoniei.
Dupa Vincent Van Gogh,culorile in care pictam anotimpurile sunt complementare/Primavara,acord rosu-verde,Vara,acord oranj-albastru,Toamna,galben-violet,Iarna,alb-negru.Se intelege ca aceste recomandari sunt orientative si provin din observatiile sale.Daca privim lucrarea lui Ion Andreescu,Iarna la barbizon,vom fi incantati de rafinamentul cromatic al tabloului,care a fost pictat intr-o gama multipla.
Pe masura ce vom consuma mai multe tuburi de culoare ,vom trece cu siguranta la orchestratii cromatice superioare.La inceput este bine sa lucram cu pamanturi colorate-ocru galben,ocru galben inchis,siena naturala,siena arsa,rosu englez,rosu venetian,galben de Neapole,completand paleta cu alb de zinc si negru ivoriu.In acest mod vom lucra cu culori gata rupte si oricat am fi de neglijenti in combinarea culorilor,este mai putin probabil ca lucrarea sa fie nearmonizata.Dupa exercitiile facute cu aceste culori vom simti nevoia sa lucram si cu altele,ochiul fiind deja educat in problemele armoniei.
Pintilie Ionela- Numarul mesajelor : 122
Data de inscriere : 19/10/2009
Varsta : 43
Localizare : Piatra Neamt
Natura,izvor de inspiratie
C. David Friedrich nota"Ca sa pot observa si intelege natura ,trebuie sa ma rup de mediul meu,trebuie sa ma unesc cu norii si stancile,astfel pot fi cel ce sunt",caietul sau de schite demonstreaza vesnica preocupare a artistului de peisagistica ,schite care completeaza imaginile ce traiesc in memoria sa si se integreaza in procesul de creatie. Stejarii sai imbraca forme umane,stancile dau senzatia de ametiala,marea devine spumoasa si calda .Acesta spunea"Datoria pictorului este sa picteze nu numai ceea ce vede in fata lui,ci si ceea ce descopera in sine.Daca nu descopera nimic,atunci sa inceteze a picta ceea ce vede in fata ochilor"si tot acesta spunea"copierea stricta a naturii uzurpa rolul Creatorului,si nu este altceva decat un natarau.In schimb daca se straduieste sa dezvaluie cu smerenie si generozitate,relatia sa cu natura infinita,este demn de respectul nostru".
Von Schubert scria"sa ne inchidem ochii trupesti ca sa putem vedea inainte de toate,imaginea ce apare in fata ochilor mintii,si dupa aceea sa scoatem la lumina ceea ce am vazut in negura"W.Turner cauta trairi palpitante,impresii pe care le ofera natura dezlantuita,avantul si haosul in spectacolul ametitor al naturii.
A.Durer realizeaza studii ce dezvolta legile care guverneaza natura"Pentru ca intr-adevar,arta se afla in natura,iar cine reuseste sa o smulga de acolo o stapaneste".
Natura devine in tablourile lui Giorgione mai mult decat un subiect de fundal,peisajul joaca un dublu rol,fiind atat un purtator al semnificatiei cat si revelator al atmosferei.
Jacob van Ruisdael,pictor olandez depaseste peisajele monotone si monocrome create de generatiile anterioare insufland compozitiilor sale realiste forta dramatica si folosind contraste puternice de lumina si intuneric.
Claude Lorrain s-a specializat inpeisajul idealizant ale carui origini merg pana la pictura venetiana,tablourile sale transmit starea de visare ,melancolia,a fost primul artist care a introdus soarele stralucind ,lumina venind din fundalul tabloului.
Natura ramane astfel izvor vesnic de inspiratie a multor artisti fie acestia poeti,pictori,savanti insa orice creatie autentica trebuie sa exprime simtaminte concrete ,trebuie sa atinga sufletul privitorului si sa trezeasca in el sentimentul bucuriei,tristetii,melancoliei sau seninatatii.
Von Schubert scria"sa ne inchidem ochii trupesti ca sa putem vedea inainte de toate,imaginea ce apare in fata ochilor mintii,si dupa aceea sa scoatem la lumina ceea ce am vazut in negura"W.Turner cauta trairi palpitante,impresii pe care le ofera natura dezlantuita,avantul si haosul in spectacolul ametitor al naturii.
A.Durer realizeaza studii ce dezvolta legile care guverneaza natura"Pentru ca intr-adevar,arta se afla in natura,iar cine reuseste sa o smulga de acolo o stapaneste".
Natura devine in tablourile lui Giorgione mai mult decat un subiect de fundal,peisajul joaca un dublu rol,fiind atat un purtator al semnificatiei cat si revelator al atmosferei.
Jacob van Ruisdael,pictor olandez depaseste peisajele monotone si monocrome create de generatiile anterioare insufland compozitiilor sale realiste forta dramatica si folosind contraste puternice de lumina si intuneric.
Claude Lorrain s-a specializat inpeisajul idealizant ale carui origini merg pana la pictura venetiana,tablourile sale transmit starea de visare ,melancolia,a fost primul artist care a introdus soarele stralucind ,lumina venind din fundalul tabloului.
Natura ramane astfel izvor vesnic de inspiratie a multor artisti fie acestia poeti,pictori,savanti insa orice creatie autentica trebuie sa exprime simtaminte concrete ,trebuie sa atinga sufletul privitorului si sa trezeasca in el sentimentul bucuriei,tristetii,melancoliei sau seninatatii.
Pintilie Ionela- Numarul mesajelor : 122
Data de inscriere : 19/10/2009
Varsta : 43
Localizare : Piatra Neamt
Re: De la amatorism catre profesionalism
salut!de la amatorism catre profesionalism.....trebuie sa recunosc ca ideea mi se pare cam hilara si un pic falsa.nu cred ca asta ar trebui sa fie scopul nostru sau destinatia finala.de ex,inchipuie-ti pe cineva care doreste sa devina intelectual! eu vad lucrurile altfel;profesionist sau amator trebuie sa fi activ[adica sa lucrezi zilnic] si sa crezi in ceea ce faci chiar daca lucrurile nu sunt intodeauna roz.restul intra la categoria amanunte.bafta!
E cam ceata pe aici,sa ne ilumineze cineva..
Ce ti se pare hilar si ce e fals?...si care restul...?Adica un amator este si va ramane un amator chiar daca se cultiva si face asta din pasiune..si dupa cum se observa pe aici sunt moderatori care se straduiesc sa actualizeze in permanenta rubricile de cultura,cat de mult lucreaza fiecare si cat este de interesat sa se perfectioneze,depinde de fiecare in parte.Si aici asa cum spunea si Eugen la un moment dat se vede progresul..asta daca nu esti un incuiat ca sa crezi indiferent la ce nivel ai ajuns ,ca le stii pe toate si esti vre-un mare artist.Poate nu toti gandesc ca si mine.. pt multi este un hobby si doar atat,pt mine este mai mult.
Pintilie Ionela- Numarul mesajelor : 122
Data de inscriere : 19/10/2009
Varsta : 43
Localizare : Piatra Neamt
Re: De la amatorism catre profesionalism
din dorinta de aspune cat mai multe cu cuvinte cat mai putine,am fost inteles gresit!hilara mi se pare catalogarea asta;amatori-profesionisti[nu cred in genul asta de etichetare],evolutia artistica a unei persoane,care tine neaparat sa devina profesionista mi se pare o evolutie nefireasca sau ceva fals[cred ca totul trebuie sa vina de la sine,nu din ambitii absurde]iar cand am scris restul,ma refeream la o gramada de amanunte cum ar fi;tehnica de lucru,alegerea unui subiect,inspiratie....etc
Ce inteleg eu prin fals
Mi se pare falsa acea persoana care artistic se plafoneaza,merge la un moment dat pe aceeasi tematica si nu mai vezi nimic creativ,la un moment dat ceea ce era interesant devine banal,este fals sa te mai numesti artist cand deja spiritual ai ajuns la un prag pe care nu-l mai poti depasi,dar continui sa te amagesti.Si se intampla de multe ori sa mergi la un vernisaj si sa fii intrebat la un moment dat ce lucrare ti-a placut si sa nu stii ce sa raspunzi deoarece de fapt nu ai vazut nimic ce sa-ti ramana intiparit in minte.Dupa mine exista o diferenta intre amator si profesionist sau mai bine spus,artist si asta consta in faptul ca nu orice amator poate fi numit artist,logic si printre 'presupusii' artisti se gasesc si amatori.
Pintilie Ionela- Numarul mesajelor : 122
Data de inscriere : 19/10/2009
Varsta : 43
Localizare : Piatra Neamt
Re: De la amatorism catre profesionalism
pai asta era si ideea mea.un pictor poate fi amator sau profesionist,dar un artist e logic ca e profesionist si nicidecum amator.e bine sa spunem lucrurilor pe nume si sa fim mai modesti,nu?
Re: De la amatorism catre profesionalism
tot alphabal a scris:pai asta era si ideea mea.un pictor poate fi amator sau profesionist,dar un artist e logic ca e profesionist si nicidecum amator.e bine sa spunem lucrurilor pe nume si sa fim mai modesti,nu?
Si eu care ma dadeam ,,artist" !
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
Re: De la amatorism catre profesionalism
problema e ca la noi[in romania]daca nu esti membru u.a.p. nu ai nici o alternativa.cu alte cuvinte,mai bine te lasi de de pictura.de promovarea tinerilor artisti nici nu poate fi vorba!majoritatea absolventilor de arte prefera sa-si desfasoare activitatea in alte domenii.am umblat si pe alte meleaguri si va spun ca situatia este cu totul alta,exista o gramada de concursuri[inclusiv pe net]de facilitatile care ti se ofera nu mai vorbesc!inteleg ca totul se invarte in jurul banilor dar totusi.....
Re: De la amatorism catre profesionalism
E adevarat ca uap a mostenit un patrimoniu dar pentru mine este doar un ONG. Daca nu imi place cum lucreaza sunt liber sa nu ma inscriu. Solutia pentru atacarea monopolului uap nu este petitionarea( e ca si cum cineva care nu este in consiliul de administratie ar veni sa-mi spuna cum trebuie sa-mi conduc firma) ci aparitia unor alternative. Nu ne opreste nimeni sa facem o asociatie, sau doua, sau zece si sa spunem ca noi nu suntem boemi si anacronici.
Bogdan- Moderator
- Numarul mesajelor : 65
Data de inscriere : 28/12/2009
Localizare : bucuresti
Re: De la amatorism catre profesionalism
Bogdan a scris:,,, Solutia pentru atacarea monopolului uap nu este petitionarea (e ca si cum cineva, care nu este in consiliul de administratie, ar veni sa-mi spuna cum trebuie sa-mi conduc firma) ... ci aparitia unor alternative. .
Subscriu..!!!
Re: De la amatorism catre profesionalism
Bogdan a scris: Nu ne opreste nimeni sa facem o asociatie, sau doua, sau zece si sa spunem ca noi nu suntem boemi si anacronici.
Asociatii sunt foarte multe in tara si nu ducem lipsa de asa ceva . Durerea mare este ca ei (UAP) detin puterea si controlul artei din Romania, iar fara girul lor nu te baga nimeni in seama .
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
Re: De la amatorism catre profesionalism
Cine ar trebui sa te bage in seama? Galeriile? Sunt destule galerii particulare pe care nu le intereseaza daca esti sau nu membru UAP. Publicul? Daca esti destul de bun sau destul interesant publicului nu-i pasa de carnetul de membru. Presa? Hai sa facem ceva ce merita mentionat si o sa vezi ca incep sa sune telefoanele. Petitia aia mi-a amintit in ce tara traiesc, mi-a amintit de "da' de ce aia au si eu nu?" si de "sa ni se dea si noua".
Asadar, daca imi spui cine vrei sa te bage in seama, iti pot oferi niste sugestii.
Asadar, daca imi spui cine vrei sa te bage in seama, iti pot oferi niste sugestii.
Bogdan- Moderator
- Numarul mesajelor : 65
Data de inscriere : 28/12/2009
Localizare : bucuresti
Re: De la amatorism catre profesionalism
Bogdan a scris:... Petitia aia mi-a amintit in ce tara traiesc, mi-a amintit de "sa ni se dea si noua".....
A.P. ... Azi te-ai intors mai repede de la job ..
Din pacate e o realitate, si din fericire unii o constientizeaza. Da, ar trebui facut ceva.
Dar ce? Si cati pricep ..?
Re: De la amatorism catre profesionalism
Bogdan a scris:Cine ar trebui sa te bage in seama? Galeriile? Sunt destule galerii particulare pe care nu le intereseaza daca esti sau nu membru UAP. Publicul? Daca esti destul de bun sau destul interesant publicului nu-i pasa de carnetul de membru. Presa? Hai sa facem ceva ce merita mentionat si o sa vezi ca incep sa sune telefoanele. Petitia aia mi-a amintit in ce tara traiesc, mi-a amintit de "da' de ce aia au si eu nu?" si de "sa ni se dea si noua".
Asadar, daca imi spui cine vrei sa te bage in seama, iti pot oferi niste sugestii.
Bogdane, un cerc are 360 de grade . Pe oricare punct din circonferinta cercului pe care te-ai afla poti vedea centrul acestuia . Asa cum sunt unghiuri diferite, poti avea si puncte de vedere diferite . Din punctul meu de vedere nu am nevoie de galerii, expozitii sau UAP, deoarece eu am creat anumite ,,lucrari intr-o serie limitata", care tot din punctul meu de vedere sunt ,,unicate" (folosind un material tot ,,unicat"), pe care nu le voi vinde niciodata iar ele vor fi a urmasilor, urmasilor mei in veciul veciurilor . Na ca mai facut sa-mi pierd si acea bruma de modestie care ma si caracterizeaza !
Dar asta nu inseamna ca toti membrii de pe acest forum au acelasi punct de vedere, toti au o motivatie separata si trebuie tratata ca atare . Dar subiectul in cauza trebuie tratat la modul general si nu la cel particular . Artistii amatori nu au nevoie de foloase materiale , ci doar ,,sa fie tratati cu respect" si sa se elimine acel amendament din regulamentul UAP in care nu poti intra decat daca ai studii superioare de specialitate . Aceasta este problema !
Dar asteptam si alte pareri, din alte punte de vedere !
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
Re: De la amatorism catre profesionalism
Salve,
Chiar imi pare rau ca nu am fost mai impersonal, uneori imi scapa reactii emotionale. Ce incercam sa spun: este asociatia lor si sunt liberi sa isi faca propriile reguli. Ei spun ca reprezinta arta in romania, ok, ramane sa dovedim contrariul. Sunt convins ca putem face asta deoarece vad ce face Adi la Timisoara. Asta este solutia: grupuri alcatuite in functie de afinitati care isi organizeaza propriile expozitii. Forumul poate deveni un ajutor extraordinar in a facilita "primul contact" al unor artisti care pot forma un grup.
Sugestie pentru Adi: La urmatoarea expozitie folositi un afis creat de voi in loc de o poza. Poate ar trebui sa mentionezi afisele lui Lautrec la o viitoare intalnire.
Numai bine
Chiar imi pare rau ca nu am fost mai impersonal, uneori imi scapa reactii emotionale. Ce incercam sa spun: este asociatia lor si sunt liberi sa isi faca propriile reguli. Ei spun ca reprezinta arta in romania, ok, ramane sa dovedim contrariul. Sunt convins ca putem face asta deoarece vad ce face Adi la Timisoara. Asta este solutia: grupuri alcatuite in functie de afinitati care isi organizeaza propriile expozitii. Forumul poate deveni un ajutor extraordinar in a facilita "primul contact" al unor artisti care pot forma un grup.
Sugestie pentru Adi: La urmatoarea expozitie folositi un afis creat de voi in loc de o poza. Poate ar trebui sa mentionezi afisele lui Lautrec la o viitoare intalnire.
Numai bine
Bogdan- Moderator
- Numarul mesajelor : 65
Data de inscriere : 28/12/2009
Localizare : bucuresti
Parerea mea !
Bogdan a scris: Ce incercam sa spun: este asociatia lor si sunt liberi sa isi faca propriile reguli. Ei spun ca reprezinta arta in romania, ok, ramane sa dovedim contrariul. Sunt convins ca putem face asta deoarece vad ce face Adi la Timisoara. Asta este solutia: grupuri alcatuite in functie de afinitati care isi organizeaza propriile expozitii. Forumul poate deveni un ajutor extraordinar in a facilita "primul contact" al unor artisti care pot forma un grup.
Ideia de a infiinta grupuri, grupulele, nu rezolva problema deoarece sunt cu sutele in toata tara . Eu am mai propus si imi sustin ideia infiintarii unei organizatii la nivel National care sa functioneze in paralel cu UAP dar care sa reprezinte interesele ,,Artistilor plastici amatori" . Regulamentul de functionare poate fi acelasi cu desfiintare articolului care prevede studii superioare de specialitate . Titulatura acestei organzatii poate fi ;
UAPA (Uniunea Artistilor Plastici Amaori)
Asteptam si parerea celorlalti membrii !
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
Re: De la amatorism catre profesionalism
tot alphabal a scris:...de la amatorism catre profesionalism.....trebuie sa recunosc ca ideea mi se pare cam hilara si un pic falsa.nu cred ca asta ar trebui sa fie scopul nostru sau destinatia finala.de ex,inchipuie-ti pe cineva care doreste sa devina intelectual! eu vad lucrurile altfel;profesionist sau amator trebuie sa fi activ[adica sa lucrezi zilnic] si sa crezi in ceea ce faci chiar daca lucrurile nu sunt intodeauna roz.restul intra la categoria amanunte.bafta!
Ai intrat pe acest subiect, ai aruncat piatra si ai plecat ! .
Dupa parerea mea ceea ce ai spus tu este hilar si fals !
Dupa tine numai cel care lucreaza zilnic (creaza),, bun sau prost" poate fi profesionist sau amator, iar valoarea acestora intra la categoria ,,amanunte" .
Subiectul Ionelei este destul de profund si ar fi trebuit tratat ca atare !
Cred ca Ionela a vrut sa spuna ca orice incepator (artist amator), poate sa viseze ca intr-o zi va ajunge perfectiunea si va devenii (artist profesionist) .
Mesajul de mai sus este un exemplu de ,,atac" la mesajul lui ,,alphabal" . As fi putut alege altfel cuvintele pentru a-mi da cu parerea despre subiect, fara a rani persoana in cauza . Trebuie sa intelegeti ca nimeni nu detine adevarul absolut despre un anumit domeniu, iar adevarul meu nu va coincide niciodata cu adevarul celuilalt .
GEORGE- Admin
- Numarul mesajelor : 2871
Data de inscriere : 15/06/2009
Localizare : LONDON - UK
Eu cred...
...fie ca suntem amatori sau profesionisti, important este ceea ce transmitem prin lucrarile noastre, unde ajungem ci nu cum, prin ce mijloace sau in cat timp. Eu, de pilda, creez pentru ceea ce imi ofera mie, sau celor din jur ceea ce iese din mana mea. Nu tind sa ajung la profesionalism. Ne place sa spunem ca ce facem noi se numeste arta, dar vrem sa-i facem si pe altii (de ex.UAP) sa recunoasca asta.
AncaManuela- Numarul mesajelor : 172
Data de inscriere : 11/03/2010
Varsta : 49
Localizare : Vaslui
Pagina 1 din 2 • 1, 2
Pagina 1 din 2
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Vin Ian 06, 2017 10:09 am Scris de arbexartdecor
» SARBATORI SI SARBATORITI
Lun Ian 02, 2017 11:01 pm Scris de crina
» Poezii Katalina
Lun Noi 14, 2016 9:40 am Scris de katalina
» Tabara de pictura Hobby Art editia de iarna 2016
Joi Ian 14, 2016 3:30 pm Scris de arbexartdecor
» Arbex Art Decor te invita la expozitia de pictura ''Natura cu Fluturi''
Sam Oct 31, 2015 6:16 pm Scris de arbexartdecor
» O noua tabara de pictura pentru incepatori
Vin Sept 11, 2015 12:40 pm Scris de arbexartdecor
» Hai sa ne-ntalnim 14 iunie
Mier Iun 17, 2015 10:57 pm Scris de crina
» Tabara de pictura Hobby Art - Apuseni
Joi Iun 04, 2015 3:03 pm Scris de arbexartdecor
» Indian
Sam Mai 02, 2015 8:44 pm Scris de termitawoodworks
» Pirografie I. Tibor
Sam Mai 02, 2015 8:39 pm Scris de termitawoodworks
» lucrare
Sam Mai 02, 2015 8:25 pm Scris de termitawoodworks
» pirografie
Mier Apr 29, 2015 1:05 pm Scris de Vizitator